Неуместни първоаприлски шеги от Първа инвестиционна банка

Credit cards

Нещо не ми върви с банките напоследък. Добре поне, че ми върви в любовта! 🙂

Историята ми с ПИБ е дълга и епична и още не е свършила, за съжаление. Преди време, докато гледах идиотската реклама с презерватива върху дебитната карта, ми беше смешно. Сега направо съм бесен! А видях, че и други хора са пострадали от кампанията за по-сигурни карти.

Уморен от бавното и трудно обслужване в Банка ДСК, реших да пробвам да си отворя фирмена сметка в Първа инвестиционна. Имам лична сметка там и активно ползвам дебитна карта не само за ежедневно теглене на пари, но и за разплащане през epay.bg. Та, отивам миналата седмица в ПИБ и се разбираме за фирмената сметка. Междувременно трябва да изтегля пари и се обръщам към техния банкомат. Там забелязвам съобщение, което ми казва, че картата ми е невалидна, защото до 27.02.2008 е трябвало да я сменя с нова. Пробвам на банкомата – работи. Значи има нещо измамно в това съобщение, си казвам аз и отново влизам в банката да изясним този въпрос.

Обясняват ми, че съм бил длъжен да си я подменя веднага. И това, че в момента работи, е чиста случайност. Питам ги защо не са ме информирали по-рано, а те ми отговарят: „Ми господине, то съобщението стои тук от няколко месеца!“ Излиза, че аз някак си съм длъжен да минавам от време на време през банката, да видя дали няма някое съобщение, което да ме касае. Абе, хора, нали за това съм си я извадил тази карта! За да не идвам при вас, а да си ползвам парите от банкомат или направо да се разплащам през интернет!

Както и да е. Попълвам молба да ми изпратят новата карта в кварталния клон и ми обясняват, че до 3-4 работни дни ще дойде. Чакам си аз спокойно, но по мейла получавам съобщение, че имам сметка за плащане през epay. Тръгвам аз да я плащам и изведнъж получавам някаква странна грешка номер 5 с невнятно обяснение, че проблемът бил от авторизационната система. Питам се: да не би нещо паролата да не ми приема? Дай да пробвам да си направя една справка за наличност по сметката, да видим дали тази операция ще мине. Пускам справката и сърцето ми пропуска няколко удара – пред мен на екрана се мъдри една малка, невзрачна нула.

НУЛА!

В сметката ми няма никакви пари!

При положение, че до вчера съм имал няколко хиляди лева вътре, тази нула направо ме докара до прединфарктно състояние – изби ми студена пот, гърлото ми пресъхна и почнах да притрепервам. След няколко дълбоки вдишвания се усъмних, че може би тази нула има нещо общо със заявката ми за нова карта от миналата седмица. За да съм по-сигурен, решавам да се обадя на поддръжката на epay. Любезна госпожица ми обясни, че действително, най-вероятно е банката да ми е блокирала картата, поради което системата за разплащане вижда нулева наличност и не може да извърши операцията.

Аха! Нещата започнаха да се разплитат. Обаждам се в банката и ги питам дали има нещо вярно в това предположение. „Да, господине – отговарят ми най-любезно те. – Картата Ви е блокирана, но за сметка на това новата Ви карта е тук. Заповядайте да си я вземете!“ Абе как така ще ми блокирате картата, при положение, че си е още в мен, а новата не съм я взел?

Не стига другото, ами жена ми сутринта ми поиска пари да внесе по един кредит и аз й дадох последните си пари, с идеята, че по-късно ще си изтегля. При това положение не ми остава нищо друго, освен да се изстрелям мигновено в банката с двата лева, подрънкващи в джоба ми, за да си взема безценната нова карта.

Отивам, вземам я и аха да се запътя веднага към банкомата, но ме спира благият глас на касиерката: „Картата Ви ще е активна утре след 18:30 часа.“

Утре? След 18:30?

Това е след два дни бе! Аз с какво ще преживявам, че и цялото ми семейство, а?

Credit card eater

Хубаво де – ще намерим някакви скътани пари, ама това си е голяма простотия – блокират ми картата преди да са ми дали нова, а новата пък трябва да я чакам цели два дни да се активира и да си я гледам като картина, защото за друго не става. До този момент картата ми все още не работи и аз си седя вкъщи и се нервя. Ама вече не ми се разправя с банкомати – утре ще видя дали ще яде Хасан баница. И пак ще пиша.

Познайте дали ще си открия друга сметка там! Аман от български банки!

Публикувано на Простотии и тагнато, , , , . Запазване в отметки на връзката.

39 Responses to Неуместни първоаприлски шеги от Първа инвестиционна банка

  1. Росица каза:

    Към идентичните на тези преживявания, ми се случи още:
    – смяната на ПИН кода (от „фабричен“ на „личен“) може да стане само на банкомат на банката, а той в клона, където бях, беше облепен с лист А4 с надпис „НЕ РАБОТИ“, затова пък мило ми обясниха как мога да стигна до най-близкия друг клон на банката…
    – оказа се, че „ПИБ вече не били в epay“ (цитат) и вече в epay не мога да ползвам опцията „проверка на наличност“
    – попитах защо намаляват услугите, които ми предоставят, без да ме информират – оказа се, че те само ги увеличавали, защото досега съм можела да тегля пари само от банкомат, а вече ще мога да си тегля и от банковия клон (защото най-си падам да ходя там!) – дори се наложи да обяснявам защо държа да ползвам epay
    – освен това съм можела да ползвам опцията интернет банкиране през сайта на самата банка – без обаче да ми казват, че тази опция се ползва само от един компютър (както бях прочела предварително в сайта), а не както при epay – от всеки компютър…
    – когато най-сетне картата бе „активирана“, банкоматът ме осведоми, че картата „временно е блокирана“, а в банковия клон предположиха, че става дума за временна липса на връзка с терминала, каквото и да значи това…
    – на това място поисках да изтегля парите си и да закрия сметката си.
    Защо тези хора се държат така, все едно че на отсрещния тротоар няма офис на друга банка?

  2. Росица каза:

    Забравих детайл:
    по проблема с epay пратих e-mail на банката с въпрос и получих отговор: работим по проблема. А се оказа, че никой няма намерение да работи по него.
    В общи линии загубих 6 дни и единственото възмездие беше, че в обяснителна бележка написах, че се отказвам от услугите на банката поради лошо обслужване.

  3. Горанов каза:

    И какъв беше проблема докато беше в банката да изтеглиш пари на гишето?

  4. Марин каза:

    Не си достигнал до най-интересната част – активиране на картата в e-pay. Писах на нечий блог по въпроса, ще потърся да ти пратя линкче. Трябва да намериш банкомат (поддържащ b-pay за карти с чип), на който това да може да стане. Има списък с такива в epay.bg.

  5. Michel каза:

    Клиент съм на ПИБ от над 7-8 години. Като такъв, мога да твърдя, че сред всички наши банки, тази е една от най-малко лошите 😉

    Тоест, имат си кусури хората, но като цяло са много любезни, помагат при проблем, обслужването е бързо, а таксите – ниски.

    В момента наистина тече подмяна на всички техни карти без чип с такива с чип. Неприятното е, че не пращат примерно уведомителни e-mail’и или писма на всички; аз видях съобщението на банкомат май. Има го и на сайта им. Смених си картата в клона на „Стамболийски“, всъщност, две карти, и стана в рамките на 2 минути, просто ми дадоха новите карти веднага, май имат машина за щамповането им там;-)

    Иначе, гафили са яко:

    1) В началото не искаха да ми дадат VISA, ама като ми я дадоха и после се обаждаха да ме молят и Diners Club да си извадя (не склоних, btw;-)

    2) Бъркали са ми имената по картите, неведнъж; световният им рекорд е 3 пъти (!!!) сгрешено име на VISA Electron; е, извиняваха се, ама накрая взе да ми писва, все пак, след три поправки накрая успяха да го изпишат както трябва;-)

    Ако не броим тези неща, като цяло съм доволен. Имат безплатно онлайн банкиране; картите им VISA Electron са като кредитни (в Интернет); VISA/MasterCard струва само 39 лв. годишно, важи за цял свят, има 1% cashback (при определени условия), няма такса плащате на POS терминал (по целия свят), а лихвата е само окоол 1.33 в момента за покупки с нея:)

    Та така… Кажи ми по-добра от Първа Инв. Банка, че не се сещам? 😉

    (ето ти пример с БулБанк иначе… да видиш конкуренцията)

    🙂

  6. 3.14f каза:

    Michel, какви уведомителни e-mail’и или писма чакаш от банка, която вече от половин година не успява да ми изпрати нито едно (0, null) месечно извлечение по кредитната карта? Откакто пуснаха „супер сигурните“ карти с чип, всеки месец ходя до банката и повтарям стандартния диалог – не, пак не съм си получил извлечението; да, точно този ми е адреса и т.н. От три мейла познай на колко ми отговориха.
    Подозирам, че имат нова политика да не се охарчват за пощенски разходи, ако нямаш задължение, дори и да имаш транзакции за периода.
    Само че 1) все някой от персонала би трябвало да го знае и да ми каже, 2) дреме ми на чипа, като си напазарува някой в интернет с моите данни, а аз не го разбера от месечното извлечение.
    Накрая просто я закрих и отидох в друга банка.

  7. Ванката каза:

    Нещо не си проумяб правилата им. Следвай им инструкциите, ПИБ са много точни. Естествено, че не са ти се загубили парите.
    А картите с чип са много по-сигурни.
    А също имам тема относно дебитните карти, как да не губим пари от тях и въобще кои са най-атрактимните международни дебитни карти, като класацията се оглавява именно от Виза Електрон на ПИБ. Другите банки са с още по-смотани карти и ти взимат такси за кво ли не върху собствените ти пари.
    Ако ти е интересно, може да прочетеш постинга ми на адрес http://vankata.log.bg/article.php?article_id=4560
    И внимавй друг път с указанията от банките, те не искат да губят клиенти.

  8. Димитър каза:

    Аз пък не съм им клиент от поне 6 години и продължават да ми изпращат писма за новите продукти и системи, които внедряват. Връх на всичко беше като ме хванаха преди няколко месеца в България и започнаха да ми продават някаква застраховка с думите „Вие сте наш редовен клиент“. Добре, че новата им система съм я внедрявал аз първи в България и от това си вадя хляба сега в Русия, та знам за какво става дума :). Иначе когато им бях клиент съм чакал между 45 минути и час в клоновете им и повече не бих се подложил на това.
    @Mike Ram – човек, ти само една карта ли имаш?

  9. stranger каза:

    Лоша работа… А аз си мислех, че само банките в който аз имам сметки са зле 😀 Явно обаче цялата ни банкова система е… БЪЛГАРСКА 😦

  10. Майк Рам каза:

    @Горанов, проблемът беше, че в рамките на 4 дни се обръщах 14 пъти към гишето и накрая ми писна.

    @Димитър, нямам само една карта, така че не ме беше толкова яд, че не мога да си изтегля парите оттам. Намерих си друг начин да се сдобия с пари. Но само с тази карта се разплащах през epay.

    @Michel, Ванка – аз съм клиент на банката от повече от 10 години и досега съм бил доволен от обслужването. Но тази простотия с насилствената смяна на картите, това, че трябва да чакам няколко дни докато активират една карта и това, че не може вече да се ползва картата за epay – направо ми скъсаха нервичките. Мисля, че с това си поведение наистина могат да загубят много редовни и лоялни клиенти.

  11. И аз преживях същото с тази банка. Разиграваха ме като маймуна. Накараха ме да се влача чак до „Стамболийски“ и от някакъв клон на булеварда да взема новата си карта. После пак ходих, защото имам техни карти в долари и евро.

    Нека да направим едно сравнение. Всички експерти по маркетинг са единодушни: една от най- успешните компании в света е Мас Доналдс. И защо това е така? Защото от началото та чак досега те НИЩО НЕ СА ПРОМЕНИЛИ. Както са стартирали, така и продължават. Можете ли да си купите пица в Мак Доналдс? На кукуво лято! Те не променят дори асортимента си.

    Обратната страна на медала: IBM все нещо човъркаха, все нещо бъзикаха, все разширяваха продуктовата гама. И какво стана? Стана… Lenovo!

    Ето ви още една причина за лошото състояние на българския бизнес. Когато българинът направи нещо хубаво, той или го разваля, или го съсипва. Има си дори и виц: „На българите само децата са им хубави, защото не ги правят с ръце и с глава.“

  12. Росица,
    можеш да си ползваш електронното банкиране от колкото компютъра поискаш! Просто си експортираш сертификата (ако ползваш генериран такъв). Ако си с универсален електронен подпис като мен, тогава единственото е да имаш драйвери за устройството и на другия компютър. А те се инсталират за секунди.

    Иначе на гаджето ми му се обадиха по ГСМ да му напомнят да си вземе новата карта няколко дни преди да изтече срока.

    P.S. Надявам се гафа с тези карти да е причината за появата на толкова много промоционални депозити със супер изгодни лихви. Защото друга причина не би ми харесала … Дето се вика, когато условията са прекалено добри, хората започват да се питат : Абе какво не им е наред?

  13. Като клиент на няколко банки едновременно, с карти и различни сметки в тях, мога категорично да кажа, че ПИБ е най-добрата. Поне с една обиколка са пред всички останали и като видове услуги и опции, и като обслужване, и като клонова мрежа.

    Според мен основният ти проблем е в това че си забравил за изтичането на срока на картата си и не си я сменил своевременно с нова. Но дори и въпреки този проблем си имал достъп до парите си, стига да си искал това. ПИБ има и най-много клонове, работещи в празнични дни, а работят и до най-късно вечер.

    Колкото до е-pay, с тях навремето опитах, но някакви влудяващи проблеми и формалности ме отказаха да работя с тях. След година-две опитах пак, бях забравил какво ме беше отблъснало, и отново се натъкнах на неща, които ме отказаха завинаги. Сега си плащам някои от комуналните сметки чрез Транскард и съм сравнително доволен от нея.

    Като цяло българската банкова система все още е на много ниско равнище, но според мен именно трезори като ПИБ я дърпат най-бързо напред.

  14. Michel каза:

    3.14f казва:

    Michel, какви уведомителни e-mail’и или писма чакаш от банка, която вече от половин година не успява да ми изпрати нито едно (0, null) месечно извлечение по кредитната карта? Откакто пуснаха “супер сигурните” карти с чип, всеки месец ходя до банката и повтарям стандартния диалог – не, пак не съм си получил извлечението; да, точно този ми е адреса и т.н. От три мейла познай на колко ми отговориха.
    Подозирам, че имат нова политика да не се охарчват за пощенски разходи, ако нямаш задължение, дори и да имаш транзакции за периода.

    Аз имах същия проблем. Накрая успяха да го оправят. След въвеждането на новата система, поради някаква мистериозна причина, са се изтрили адресите за пращане на извлечения. Всъщност, дори и адресът да е там някъде в едно поле в системата, трябва да се въведе наново, за да се оправи това. Знам, проблем е, докато не намериш правилния банков служител, който ще ти помогне… Самите те се оплакаха, че всичко с адресите се е омазало след преминаването към карти с чип…

    Опитай клона до „Народния театър“. Май там успях:) Вече имам извлечения отново:)

  15. Хермиона каза:

    Мен ПИБ ме направиха леко луда съвсем скоро, като в клона на Стамболийски ми заявиха, с един такъв наставнически тон, че не мога да превеждам суми над 25000 лв в чужбина по лични причини… Можело само по търговски такива…

    Реших в централата да проверя… Не можело ли…

  16. Майк Рам каза:

    Хермиона, извинявай, откъде ти е това име? Дъщеря ми го използва и съм изненадан, че и друг човек се подписва така.

  17. канев каза:

    Аз имах следното преживяване с ПИБ и смяната на карти с чип. Докато съм в чужбина, картата ми VISA беше блокирана, без никакво предупреждение. Хубаво, че не съм титуляр по сметка и титуляра, беше получил за своята карта предупреждение, така че не бях съвсем изненадан. Интересно, че когато ПИБ трябва да ми предложат нова промоция, винаги успяват да ми се обадят, точно когато съм в роуминг.
    Като се прибрах в България, отивам в клона, където ми издадоха, картата и където преди правилата казваха, че трябва да си взема новата карта и те ми казват, да отида в друг клон. След това отидох в другия клон, но се оказа, че тъй като не съм титуляр по сметката, трябвало да дойде титуляра и той да вземе картата. Странно, но принципно трябва да се подпиша отзад на картата, веднага като я получа и не виждам титуляра как ще го направи това.
    Нямам прекалено много други впечатления от ПИБ, но определено със смяната на картите, с такива с чип се изложиха.

  18. Selene каза:

    Тези чипове хич не са на добре, да ви кажа. Сигурността им е прехвалена, един добър хакер лесно ще разбие защитата, един приятел преди време ми беше обяснявал надълго и нашироко защо са ненадеждни, но аз съм алко скарана с техниката, та не мога да ви предам думите му. А чипове въвеждат и в личните карти, заедно с отпечатък и т.н, въобще хич не ми харесва идеята да се държи важна информация на странен носител. Не знам колко по-добор е обслужването в ПИБ, но аз си предпочитам ДСК.

  19. sector24 каза:

    Пресен случай от днес с Пощенска Банка. Миналата година си изтеглих жилищен кредит и вчера ми се обаждат, казват ми да отида да си взема кредитната карта Американ Експрес и ми затварят. 10-15 минути чудене, проверка на телефоните да не би някой да си прави бъзици, проверка на датата – 2 април, ако беше 1ви разбираемо но… не съм подавал молба за кредитна карта там, просто защото имам вече от друга банка. Днес изрових един телефон на централния офис и се обаждам. Обяснявам, разбирам че ги дават като „бонус“ към кредита, около 1 година по-късно и казвам че искам да се откажа. „Трябва да дойдете на място.“ Е..си, трябва да ходя да се отказвам „лично“ от нещо което никога не съм искал. Приключението продължава. Влизам и нацелвам първото свободно бюро.. прави ми се знак от нелюбезната служителка да не сядам, защото тя говори по телефона, личен разговор. Чакам… освобождава се друго бюро, викат ме там… през ума ми минава да си изчакам реда при нелюбезната за да мога да й се разходя по нервите като питам (по няколко пъти) на всяко поленце какво точно да напиша, но бързам. След 15 минути съм попълнил 3 формуляра и съм се подписал 4 пъти. Перфорираха картата пред мен и това беше.

    И така успешно подадох молба(и) за да се отажа от нещо, което не съм и искал!

  20. Цеко Мaнев каза:

    Аз вече нямам сметки в тази банка
    Това ще бъде първата фалирала банка от новото време
    днес е 03.04.2008
    Ще се видим след 7 дни
    Успех на всички 🙂

  21. Някъде бях чела, че кредитните карти с чипове носят повече плюсове за банките от колкото за нас, клиентите. Ако някой пазари в магазин със стара карта и ти направиш възражение, че не си ти – трябва да се вземе бележката от търговеца, да се сравняват подписи и т.н. Сега ако възразя с новата си карта ще кажат : Въведен е коректен ПИН, значи явно не сте го опазили и вината е ваша, няма кражба … Т.е. един вид прехвърляне на отговорност. Даже четох, че банки принуждавали търговци да си вземат от новите терминали, поддържащи чип карти, като променяли договора при кражба чрез този стар терминал, търговецът да носи отговорността и да плаща. Да не говорим, че в магазин е лесно касиера да ти види ПИН-а ако иска, също има и камери, които могат да те запишат как го въвеждаш …
    А при покупки по интернет няма разлика със или без чип – пак си въвеждаш номера на картата и това е. Е, добре, че ПИБ направиха рекламата с презервативите за да съм спокойна!!

  22. vid каза:

    Не знам как ще ме компенсира банката – няма да се повтарям защото прежижяжаният ми са аналогични като на жсички погоре писали. Но ме възмути арогантното държане на служитеката ж клона на „Стамболииски“ където се издажат сменените карти. Да не говорим че, благодарение на тях ми спряха тока, хладилникът ми се размрази и наводни стаята. БЛАГОДАРЯ НА ПИБ ЗА ВСИЧКИ НЕУДОБСТВА КОИТО МИ СЪЗДАДОХА

  23. десита каза:

    Цитат на Цеко Мaнев – Това ще бъде първата фалирала банка от новото време.
    Това на майтап или наистина го казваш?

  24. За сравнение, ето как става в Западна Европа…
    1. Получавам SMS „до няколко дни ще ви пратим новата карта с чип“
    2. Другата седмица в пощенската кутия пристига плик с картата вътре. Приложена е брошурка, в която се обяснява, че за да дезактивирам старата карта, е достатъчно да отида до техен банкомат и да изтегля произволна сума с новата. Мога да го направя, когато ми е удобно – имам 4 месеца на разположение.

    E, честно казано, досега не съм имал никакви оплаквания от ПИБ, но от около 2 години не ми се е налагало да ползвам сметката си при тях, така че не знам дали не са си развалили качеството на услугите междувременно 🙂

  25. skotie каза:

    понеже се размечтахме за фалирали банки искам и аз да добавя моя списък на банки, които искам да фалират.
    1. SG ExpressBank – напълно ненормална банка. Централата им е в Варна и всичко се праща по факса дотам. Ако искаш да направиш превод – по факса до Варна.
    2. Централна Кооперативна банка – абсолютно мафиотска огранизация. Само като видя отдела „Проблемни кредити“, който седи пред централата им на Гарибалди и ме побиват тръпки.
    3. Първа Инвестиционна банка – хубавото им е, че повдигнаха малко стандарта на работещите в банките. Заплатите им са едни от най-високите в бранша. Лошото е, че въпреки че ужким обират най-кадърните кадри от другите банки, обслужването им не се подобрява.

  26. А каза:

    Първа Инвестиционна Банка е най-коректната банка, с която съм работила. Много сте смешни. Първо ония дето не си подновил картата, хората ми изпратиха 12 sms-a и накрая ми се обадиха поне 2 пъти да ми кажат да отида да си взема новата дебитна карта в еди кой си клон, второ, обслужването им е много професионално и не чакаш по 1 час на опашки, както е във всички други банки в БГ. Все нещо му пречи на пустия българин, мога само да предлопожа какви професионалисти сте всичките в тоя форум в работата си. Сменила съм поне 4 банки и единственото място, където продължавам да съм клиент вече 9та година е ПИБ.

  27. Майк Рам каза:

    @А: Ние не сме смешни, а ти правиш прекалено прибързани обобщения. Аз съм клиент на банката от 15 години и точно затова се възмущавам от подобни изблици на безхаберие. Защото ако на теб са ти пратили 12 SMS-a, на мен не са ми се обадили нито веднъж. Определено обслужването не е еднакво към всички клиенти и това трябва да се промени, за да може банката да си отстоява реномето на професионалист.

  28. Себастиа каза:

    Помощ, разбиращи хора!
    Проблемът ми е следният – наскоро си направих акаунт в paypal, но, за да си вдигна лимитите там, трябва да вкарам 4-цифрения код, който ще получа със съобщението си за състояние на сметката… Сметката ми е в ПИБ.
    Е, досега никога не съм получавала такова съобщение, та питам – някой може ли да ми каже какво да очаквам (и по-скоро – трябва ли да правя нещо, за да си получа кода). Проверих на сайта – там няма инфо, а пък и вече сме в Голямата Почивка – затова питам тук, а не там (ПИБ).

    П.П. По въпроса за обслужването – един ден ходих с идеята да си направя charge карта, на което момичето срещу мен примига, примига, и ми обясни, че всъщност искам да си направя кредитна карта. Казах, че не искам. Тя каза, че искам. Казах, че няма. Тя каза – добре, все пак да Ви задам няколко въпроса (?!). Тук ми стана смешно, оставих я да ме пита, и си тръгнах.
    Интересно преживяване, малко сюрреалистично.

  29. КЛЕО каза:

    На ония, дето не получават sms-и и пима от банките, да им кажа че при промяна на личните тел. номера и адреси, трябва да уведомяват институциите своевременно, за да бъдат уведомявани за това и онова…

  30. Петрова каза:

    Откакто съм с „най-сигурната карта“ с чип, ми побеля косата.
    Даже се замислям да сменя банката.

  31. DANi каза:

    Колко пъти сте се сблъсквали с неуредици в родината ни която толкова много обичаме !

    Имам няколко въпроса!

    Какво количество от вашите пари изчезнаха по неописуем и нералистичен начин от ПИБ ?

    Колко пъти ви се е налагало да си сменяте карите от обикновени с чип, че не можахте да се ориентирате след толкова много писания, изявления, смс-и (аз получих смс няколко пъти )

    И третия ми въпрос е, как може да се говори за фалит на такава институция след като постоянно ПИБ се изкачва в таблицата с рейтинг на Българските банки !

    –––––––––––––
    – Сега ви давам моите отговори ! –
    –––––––––––––
    На мен ми изчезнаха много пари от вноски към ОББ за кредит и сега ме съдят в Оряхово някъде където не съм стъпвали и в съд който няма отношние по мен като личност и какъвто и да е (по закон е така, че трябва да ме съдят там където съм родом и живея !)!
    Сега трябва да им платя с около 1000 лв повече от колкото съм взел + лихвите въпреки + оскъпяването по кредита, въпреки че съм им внесъл вече около 2500 лв !

    Един път ми се наложи да сменя карта в ПИБ и след като ме подканиха няколко пъти ги помолих да ми я изпратят по пощата учтиво ми казаха, че трябва да се подпиша че съм я получил ! Отидох в клона подписах се и веднага проверих какво имам в картата, работеше без да чакам 2 дена и парите си бяха там до стотинка и по -точно до ххх,36ст.

    Винаги когато имам въпрости се обаждам в някой от клоновете произволно и от там получавам необходимата ми информация, без да се зъбят и да ме подтикват към грехове!

    Винаги когато съм на гише мога да се усмихна, защото когато кажеш нещо по ведро на служителите те се усмихват и отговарят свободно до толкова до колкото етикета позволява, а не седиш пред мумии с празен поглед и строго подбрани 40-50 думи !

    И не на последно място банката инвестира огромно количество лични финанси от печалбата си за интегрирането на нова система, която е широко разпространена в банковите среди, но подобрена за нуждите на ПИБ ( FlexCUBE ), като с това ще се подобри поетапно обслужването на клиентите на банката както на гишетата така и през виртуалния им клон ! ( Първоначално ПИБ не крие, че може да се забавят обработката на гишето от служителите, поради факта, че слофтуера който е доработен от създателите е в пъти по защитен и сложен от предходния и предходните версии на продукта! С времето всичко ще се изглади )

    Това е от сигурен източник, а и не е тайна, защото когато попитах ми отговориха !

    Успех на всички!

    П.С Ваше право е да избирате институциите с които да работите, но да говорите простив една институция без да знаете какво се случва в нея, това е „подсъдимо“!

    Винаги и навсякъде има изключения, защо ли се питам, че когато се случи на някой нещо събира група от хора познати и непознати които да потвърдят нещо, а не се появяват останалите хора които са доволни ! Ако всеки който е доволен от тази банка напише своето мнение вашите въпреки, че имат голямо значение ще бъдат останали между редовете !

  32. Майк Рам каза:

    DANi, явно сте фен на банката, а може би дори неин служител, щом толкова разпалено я защитавате, но не ви ли хрумна, че ако вие сте имали късмета да бъдете добре обслужен, други хора не са имали тази възможност? И това не е станало случайно а поради простата причина, че на банката не й пука за нейните клиенти, или поне за една голяма част от нея.

    Повтаряте като папагал рекламните послания на FlexCube, а знаете ли, че тази прехвалена система все още е недостъпна за мен и не мога да се логна в нея? И че от една седмица съм подал оплакване в отдела за електронно банкиране, на което ми отговориха, че веднага ще се заемат с моя проблем и ще ме информират кога ще го оправят? Вече десети ден, откакто системата би трябвало да работи, а аз все още не мога да ползвам парите си!

    Ако бяхте прочели внимателно всичко, щяхте да разберете, че аз съм клиент на банката от самото й създаване и очевидно съм оценял положително нейния подход, след като съм бил верен клиент толкова години. Това, което се случва в последните месеци е нещо изключително – една толкова уважавана банка изведнъж започна да се държи отвратително с клиентите си и е на път да прогони голяма част от тях! Това е феномен, който не бива да бъде премълчаван!

    Не мисля, че някой от коментиралите тук има за цел да събори банката. Тя може да фалира само ако нейните собственици и управители са решили да го направят нарочно. Ние сме загрижени и възмутени от все по-лошото обслужване, точно защото искаме да бъдем нейни клиенти. Хората, които са писали тук ценят времето и парите си и държат на доброто обслужване, за което са готови да си платят и повече, а банката се държи като мащеха към доведени деца.

  33. 450 каза:

    Аз също имам много затруднения с ползването на електронното банкиране и определо стария начин ми харесваше повече, но това не значи, че тази система няма да проработи, просто навсякъде има затруднения. Вярно е, че това би трябвало да са вътрешни проблеми и да се спестят на клиентите колкото се може повече, но проявявам разбиране. А пазарувам всеки ден по интернет и определено не неизползването на сметката ми е причина да проявявам разбирането. Факт е, че след като ми откраднаха картите ги блокираха веднага и още на следващия ден, въпреки че беше по коледа успях да намеря работещ клон и да подам молба за нова карта. Вярно е, че не останах без пари по празниците точно защото това е единствената банка, която има работещи клонове до 22.00 часа и събота и неделя. И по въпроса за сменянето на картите. Обадиха ми се по телефона. А аз тъкмо се чудех как с бебето да се замъкна до клона за да им подам молба да ми доставят картата в този клон, а не в централния. По телефона когато ми се обадиха помолих да ми я доставят в клона, те обещаха и след 5 работни дни действително картата ме чакаше там. Доволна съм от услугите на банката и затова съм толерантна към временните проблеми. Надявам се скоро да се оправят.

  34. С каза:

    Ами клиенти като Майк Рам,които само мрънкат и се оплакват и търсят кусури никога няма да са доволни каквото и да направи банката за тях. А и като искате да ви се обаждат и да ви уведомяват трябва да си давате телефонния номер или като го сменяте да уведомявате за това. Всяка банка си има кусури,а и не само банките де, но все пак ПИБ е една от банките,който най-много мисли за клиентите си и за тяхното удобство, ина4е нямаше да отваря толкова много офиси ,които да работят и събота и неделя и до 22:00. Така 4е проявете малко разбиране,утре и ти като вземеш да усъвършенстваш бизнеса си ще те видим как ще се справиш.

  35. 21.21 каза:

    БНБ: Банковата система в страната е стабилна

    ТБ Първа инвестиционна банка АД няма проблем с платежоспособността. Не са й налагани санкции, освен това неотдавна в нея е приключила обзорна проверка, без в резултатите от нея да се съдържат тревожни сигнали. Това каза по повод на появилите се информации, че ПИБ е пред фалит, подупровителят на БНБ Румен Симеонов. Той бе категоричен, че банковата система у нас е стабилна и не намери верояност, сценарият с кризата в САЩ да се пренесе на местна почва.

    Господин Симеонов, достигнаха ли до Вас слуховете, че ТБ Първа инвестиционна банка АД е в ликвидна криза?

    – Явно набират скорост такива слухове, но по отношение на здравината на банката от гледна точка на нейната платежоспособност и ликвидност ние нямаме никакви притеснения. Това дали ще се продаде, или не е проблем на акционерите, БНБ няма отношение по този въпрос.

    От надзорна гледна точка нито има санкции, налагани на ТБ Първа инвестиционна банка АД, нито има отклонения от регулациите при нея.

    А кога за последно вие като контролиращ орган сте се информирали за нейното състояние?

    – При нас контролът е ежемесечен. Дистанционно наблюдаваме всяка една банка. Отделно от това в края на миналата година и в началото на тази й направихме пълна надзорна проверка. БНБ разполага с пълния инструментариум от гледна точка на информация за банките, която ни дава достатъчна представа и за ликвидността им, и за качеството на портфейла им, и за платежоспособността, клиентската база, развитието на бизнеса и така нататък.

    Какво е Вашето обяснение за появата на тези слухове?

    – Вярно е, че тези слухове витаят от може би месец. Възможно е те да са свързани с новата информационна система, която ПИБ въведе и от това да са възникнали някакви неудобства на клиентите, защото все пак това е една банка с над 4 млрд. лв. активи и може да си представите колко клиенти има там и какво става, ако във всеки клон има по 20 недоволни.

    Очевидно е и че има и наслагване на факти. Имам предвид, че се говори усилено за това как кризата на световните пазари щяла да залее България.

    Знаем, че кризата, която тръгна от САЩ и се пренесе в Европа, се отрази доста зле на европейски банки. В този смисъл от поста, който заемате, какво показват данните ви за българската банкова система като цяло?

    – Европейските банки, които пострадаха и понесоха загуби от ипотечната криза в Щатите, бяха инвестиционни банки, които инвестираха в такива продукти. Няма универсална европейска банка, която да е пострадала от американската криза.

    В България инвестиционният портфейл на банките е толкова незначителен, а и нито една банка няма инвестиция в чуждестранни такива активи, като изключим някои високорейтингови държавни облигации.

    Тоест, ако говорим като цяло за банковата ни система, можем ли да обобщим, че тя е здрава, в добра ликвидност въпреки непрекъснатия ръст на кредитирането и международната финансова криза?

    – Може да се каже и това, а също и че няма съществено намаление в ръста на кредитирането.

    Налага ли се БНБ да обмисля решения подобни на тези, пред които бяха изправени в последно време Федералният резерв на Америка и Европейската централна банка?

    – Нямаме такава ситуация, за да обмисляме прилагането на такива мерки. Нямаме и такава банка, заради която да се налагат подобни мерки.

  36. Зрител каза:

    И аз съм клиент на ПИБ от много години и преминах през всички бета тестове, неуредици и т.н. Имал съм сметки в още 5 български банки и редовно превеждам и получавам средства към повече от 15.
    Нито имам акции, нито съм служител, нито имам специален статут. Уверено мога да заявя, че обслужването напоследък е по-зле. Служителите не са вече топ-селекция, някои не са толкова мотивирани, появиха се необучени. Също така уверено обаче няма да закрия сметките си въпреки проблемите с „новия“ софтуер и картите с чип, защото ПИБ продължава да стои най-добре от банките, които съм наблюдавал. Ценовата им политика, достъпът до офиси и служители, паркингите за клиенти и отношението им все още са недостижими от другите, в т.ч. предишните 5 в една класация…

  37. Вени Г. каза:

    Имам тяхна карта от 6 години, също си пропуснах срока за подмяна, ама нямах такива проблеми. В клона на „Оборище“ стана за нула време.

  38. Пипилотка каза:

    Аз съм клиент на ПИБ от създаването им – те бяха първите, които започнаха да издават дебитни карти в България, а на мен ми беше писнало да се разхождам с портмоне пълно с пари. В началото бяха върховни (защото нямаха конкуренция), после започнаха да се реорганизират и това леко ги затрудни, но я ми кажете коя банка не е имала проблеми поне веднъж през последните 5 години?! Просто ПИБ има много клиенти и недоволните са повече. Както и да е, съгласна съм, че смяната на картите създаде пълен хаос, но за щастие това вече е преодоляно. Иначе имат банкомати навсякъде, услугата им за получаване на SMS при ползване на кредитна карта работи безотказно, а лично аз никога не съм имала проблем с получаването на банковите извлечения. Е, гадничко е че вече не са в epay, но пък виртуалният им банков клон си работи без проблем (само дето новият му дизайн е отвратителен, старият беше много пипнат). Няма какво да се оплакваме – не сме в Швейцария, а и там обслужването е безупречно САМО за хората с много пари и персонален банкер.

  39. Майк Рам каза:

    Аз също съм един от първите им клиенти, но вече категорично смятам да се махна оттам. Направих си фирмена сметка и след 2 седмици ми закриха акаунта. Трябваше да мине цял месец в оплаквания от моя страна, преди да ми обяснят, че при прехвърлянето към новата система са го закрили, защото съм нямал универсален подпис, въпреки че при откриването изрично ме убедиха, че ще работи и без такъв, за което аз съм подписал съответната декларация.

    Прекратиха комуникацията с epay и сега пак мога да плащам някои сметки, но нямам информация за наличността по картата си. Доскоро тази информация получавах от личния си акаунт в електронната им система, който беше успешно мигриран (слава Богу!), но за сметка на това за кратко. Наскоро достъпът ми и към личния ми акаунт бе отрязан с обяснението, че паролата ми е грешна. А тя не е грешна, защото я ползвам от много години. Очевидно нещо пак са скапали в системата, но сега искат да подам молба за издаване на нова парола, за което да си платя глоба.

    Не съм съгласен да плащам за техните издънки. Просто ще си закрия всички сметки и ще отида другаде, където предлагат нормално електронно обслужване. Може банката да е добра според някакви показатели, но лично към мен в последните месеци отношението е отвратително. Жалко е, че след толкова много години безупречно обслужване нещата се обърнаха наопаки, но аз искам да ползвам лесна и удобна електронна услуга при ясни правила. Не мога да приема да ми сменят правилата всеки месец и за всяка тяхна грешка да ми искат допълнително пари. Има други банки, които не правят така и смятам да си пробвам късмета другаде.

Коментарите са изключени.